美丽下午茶 Hi-Tea with Shirleen Yeong






时下的都会女性都面对繁忙的生活节奏。熬夜加班、不规律的作息生活容易导致皮肤出现各种问题如缺水、豆豆、黑眼圈等。Serene Aesthetics 特地邀请电视新闻导播杨慧琳与大家分享他的美容心得与秘诀。

你的肌肤面对最大的是什么问题?
毛孔粗大、黑头、皮肤太干及黑眼圈。忙碌的采访及剪接工作导致我的肤质变差。

和大家分享使用Serene Aesthetics代理保养品的用后感。
向来面对皮肤缺水的我,在用了Soskin的保湿产品后,感觉皮肤很水嫩,不再像以前那么缺水了。

你的保养秘诀是… …
无论工作有多忙碌,都时时刻刻提醒自己睡前一定要做好护肤的步骤。此外,卸妆的步骤也很重要,把妆卸干净并确保化妆品不余留在毛孔内,减少阻塞的问题。


Wanita moden kota metropolitan kini dibebani kehidupan yang lebih sibuk. Waktu bekerja yang semakin panjang dan gaya hidup yang tidak seimbang menyebabkan kehadiran pelbagai masalah kulit seperti kekeringan, jerawat dan lain-lain. Serene Aesthetics dengan bangganya menemuramahkan pengarah studio Shirleen Yeong untuk berkongsi tip dan rahsia kecantikannya.

Anda mempunyai masalah kulit?
Jadual kerja yang sibuk menyebabkan kulit saya semakin teruk, terutama sekali apabila saya terpaksa bekerja lebih masa pada waktu malam untuk temuramah dan melakukan process suntingan filem. Kulit saya jadi lebih berminyak, kawasan bawah mata gelap, pori membesar dan bintik hitam pun muncul.

Selepas menggunakan produk Serene Aesthetics…
Selama ini saya mengalami pelbagai masalah kulit sekaligus dalam satu masa. Selepas menggunakan himpunan produk mengawal kulit berminyak dan melembap daripada Soskin, kulit saya lebih segar dan sentiasa lembap. Tambahan pula, saya kini tidak lagi mempunyai “mata panda”.

Walaupun sibuk dengan kerja, apakah rejim kecantikan anda?
Langkah membersihkan muka amat penting untuk mengelakkan pori tersekat dengan lebihan mekap. Selain itu, tidur juga membantu menyihatkan kulit, jadi jangan sekali-kali memberi alasan seperti “sibuk” and “letih”!